تاریخچه مدیریت زمان

تاریخچه مدیریت زمان

مخاطبین وبسایت ما میدانند که من اهل صحبت در مورد تاریخچه نیستم و بیشتر تمرکزم روی مطالب زود بازده است! اما در بحث مدیریت زمان دانستن این که مدیریت زمان از چه زمانی استارت خورده، میتونه به ما کم کنه تا بهتر مطالب را با زندگی روزمره همگام سازی کنیم… پس در مورد تاریخچه مدیریت زمان با هم بخوانیم…

تاریخچه مدیریت زمان چگونه بود…

تاریخچه مدیریت زمان در دل کسب و کار و تجارت نهفته است.از ابتدای انقلاب صنعتی اروپا، صنعتگران و کارخانه داران متوجه شدند برای بهره وری بالاتر باید از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشند. چرا که کار در کارخانه بر خلاف کار در زمین کشاورزی و یا در یک مغازه سنتی، نیاز به دقت و نظم خاصی در استفاده از زمان داشت.بنجامین فرانکلین، سیاستمدار، مخترع و دانشمند امریکایی می‌گوید:

زمان یعنی همان پول!

از زمانی که انسان به این بینش رسید که با استفاده از زمان می‌شود به دستاوردهای بیشتر دست پیدا کرد، تمرکزش را گذاشت بر مدیریت این زمان. بهمین خاطر دانشمندان حیطه کسب و کار در این زمینه پیش قدم شدند و دانسته های بسیاری از جانب آن‌ها در مورد مدیریت زمان به ما رسیده است.فردریک وینسلو تیلور، پیتر دراکر و استیون کاوی از ابتدایی ترین و البته مطرح ترین صاحب نظران در حیطه افزایش بهره وری هستند.

از مدیریت زمان تا افزایش عملکرد

 

از مدیریت زمان تا افزایش عملکرد
تاریخچه مدیریت زمان صرفا به به این جا  ختم نمیشود.موضوعی فراتر از مدیریت زمان وجود دارد: یعنی افزایش عملکرد هم مورد بحث قرار میگیرد.تا حدود ۳۰ سال پیش، تمام تمرکز متخصصین بهبود فردی، روی مدیریت زمان بود.البته که اقتضای آن روزها این بود که افراد زمان خود را مدیریت کنند و همین یادگیری مدیریت زمان باعث می‌شد از روزشان بیشتر استفاده کنند.این موضوع در کشور های پیشرفته رواج پیدا کرد و افرادی که قصد خودسازی داشتند، به این مهارت، مجهز شدند.با وجود این که افراد مجهز به مدیریت زمان شده بودند، کسانی را هم می‌دیدند که بازدهی بسیار بالاتری دارند.یعنی از همان زمانی که در دست داشتند، بازدهی بیشتری در زندگیشان دیده می‌شد.همین اتفاق باعث پیدایش موضوعی به نام افزایش عملکرد شد.

افزایش عملکرد، یعنی چگونه از همین زمانی که در دست داریم، بهترین استفاده را داشته باشیم.

در کشور ما متاسفانه کمی دیرتر به علوم روز احساس نیاز پیدا می شود و الآن کماکان در موضوع مدیریت زمان درگیر هستیم و کم کم مردم در حال رو آوردن به افزایش عملکرد هستند. و البته با توجه به تاریخچه مدیریت زمان ، هنوز فاصله داریم تا فراگیری این علم و موضوع!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *